Wednesday, December 8, 2010

Coretan curi2 masa di opis... Ngeh3 =p

Salam tengahari semua... Hahaha... Sebenarnya dari tadi aku duk carik peluang tuk updatekan blog nih tau... Tapi disesbabkan boss aku nih macam chipsmore, kejap ade kejap xde, so sementara boss ade, baiklah aku setelkan dia punye fail2 dan dokumen dulu kan... Nih lunch hour, & boss pun dah kua p klinik td sebab dia x sihat, so free la aku sepanjang petang nih... Lagipun keje nih bukannya susah sangat pun sebenarnya. Tapi semua fail2 dan dokumen tu nak kena rujuk pada dia... Hehehe... Aku nih bukan keje sangat pun sebenarnya... Sekadar mencari pengalaman & untuk penuhkan aku nye buku & aktiviti Kemahiran Insaniah jek pun... Heeee :) Bukan ape, bermula batch aku wujudnya Kemahiran Insaniah nih... Haiya... Aku pun xtau pe kebaikannye... Yela... Sume nak kna aktif...Aku nih xde lah aktif sangat pun... Tapi kena aktif jugak la tuk konvo nanti... Sekarang part 2... Naik sem baru, aku dah part 3... Huhuhu... Xtau la mcm mane nanti... Orang cakap, senior2 pun cakap part 3 susah... Hmm... Pada aku susah jugak lah.. Sebab part 3 lah jam kredit palaing banyak... 28 jam kredit U... Hihihi... Ape2 pun, x patut kan mengalah sebelum mencuba... =) Kata orang belum cuba belum tahu... Betul x... Tapi bila dah cuba tu, jangan lah pulak duk senang menyerah... Berpantang maut sebelum ajal kata... Ngeh3...

Sebut pasal Kemahiran Insaniah nih, sebelum cuti sem aku dan member sorang nih ade la mohon Pembantu Minggu Destini Siswa (PMDS). Kirenye ktorang mula2 apply PMDS tu la... Pastu time p fakulti nak tengok carrymark subjek2, skali ktorg ternampaklah satu iklan mengatakan yang unit JI&M nih nak pakai SKP (Skim Perkhidmatan Pelajar)... Hehehe... Ktorg pun pe lagi, tanpa persediaan ape2pun teruslah menyerbu ke unit JI&M di aras 5, bangunan canseleri (tempat aku keje sekarang). Nak dijadikan cite, boss cakap 1st come 1st serve sebab tengah2 ktorg dalam bilik boss, datang la satu geng (4 org) tuk mohon SKP JI&M jugak... Nak pakai 3 orang jek sebenarnya.. Jadi ktorg pun dapatlah berkhidmat di unit JI&M.. Yang bestnye berada di JI&M nih kan, selalu gak staf blanje makan... Tapi bukan aku sorang la..Staf tu blanje tuk semua yang ade dalam JI&M nih (kang x pasal2 lak kang ade yang jeles sebab blanje aku sorang..heheh.)

Nak dikatakan murah rezeki, dalam duk berkhidmat sebagai SKP di JI&M nih, tup2 dapatlah offer PMDS tu... Hohoho... Agak gumbira jugak la sebab time part 1 duk apply PMDS tu x dpt.. Rezeki xde nak wat macam ne kan,, Tapi dalam duk gembira dapat PMDS tu, sebenarnya ade sedihnye gak.. Sb sepatutnye ktorg kna g Dungun, Terengganu sebagai urusetia kursus pemantapan tuk staf2 sokongan... Huhuhu... (Betul sedih ke?? hahaha :p) Xpelah... Yang penting, timba banyak pengalaman walaupun dalam tempoh yang singkat... Fuhhh... Nasib baik boss lepaskan... Tapi kan, sebelum mulut sendiri yang bagitahu boss tentang PMDS, staf lain dah bocorkan dulu tembelang aku tu... Mau nye x tergagap2 nak explain semuanye... Huhuhu... Alhamdulillah, dipermudahkan urusan, boss ok.. & nanti ade yang gantikan ktorg sebagai urusetia selama di Terengganu tu... =) Hohoho... Time to bagi shredder makan lak... Hehe =) Banyak betul kertas2 yang nak kena hancurkan... (ni lah keje ak sebenarnya... duk kemaskini fail2 dalam almari bilik boss...skrg almari tu dah hampir kosong dah...)

p/s: Ape2pun, walaupun seketika, abadikan kenangan2 dan pengalaman2 yang ditimba... & jangan mudah berputus asa =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...